Published On: Sun, Jun 2nd, 2013

Premier League admit Mourinho error

The Premier League have admitted a story that was published on their website announcing Jose Mourinho has returned to Chelsea was a mistake.

The story appeared on the Premier League website on Sunday with Monday’s date, however it has since been removed after admitting it was a “publishing error”, according to BBC Sport.

Inside knowledge

The headline read “Portuguese coach is back at Stamford Bridge after signing a xx-year contract,” but the Premier League have dismissed that they have any inside knowledge of a deal.

“It was a publishing error. We took it down as soon as we were notified of it, and we’ve spoken to and apologised to Chelsea,” said a Premier League spokesman.

“We have no prior knowledge of any movement or any announcement (regarding Mourinho).”

Chelsea have made no comment about the matter.

Expected

Mourinho is widely expected to make a return to Stamford Bridge ahead of next season, and signed off from his time at Real Madrid with a 4-2 win over Osasuna on Saturday.

The 50-year-old joined Chelsea in 2004 and led the club to back-to-back titles in his first two years in charge, but left in 2007, joining Inter the year after.

In response to the largely anticipated confirmation of Mourinho’s return, David Johnstone, spokesman for Chelsea fanzine cfcuk, said Mourinho could bring the club together again following a season of turmoil under Rafael Benitez.

He told the broadcaster: “The Chelsea players and supporters will love him. For a lot of time since he left, supporters haven’t been united.

“Last season saw probably the worst show of disunity I’ve experienced since I started following the club 40 years ago.

“Hopefully he will unite the fans.”

MORE CHELSEA TRANSFER NEWS

Chelsea demand £1m for keeper

Chelsea stars targeted by Spanish giants

Chelsea man wants to re-join Spaniards

About the Author


Follow us on Twitter



Visit us on Google+

Archives